Η απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ήταν κάτι πολύ συνηθισμένο στην γ΄ Λυκείου για όλους μας. Ήταν χάσιμο χρόνου που μπορούσαμε να τον εκμεταλευτούμε για να ξεκουραστούμε ή για να κάνουμε επαναλήψεις εν όψει των απαιτητικών Πανελλαδικών εξετάσεων. Ήταν σωστή η επιλογή αυτή όμως?
Πρόσφατες έρευνες ενισχύουν την άποψη ότι παιδιά που γυμνάζονται συστηματικά, αποδίδουν καλύτερα στα μαθήματα από συνομηλίκους τους που δεν γυμνάζονται. Φυσικά η άσκηση δεν αυξάνει το δείκτη νοημοσύνης, αλλά προκαλεί τέτοιες μεταβολές στο νευρωνικό δίκτυο του εγκεφάλου με ευεργετική επίδραση στη διαδικασία της μάθησης. Οι κυριότερες ασκησιογενείς μεταβολές είναι:
1. η αύξηση της αιμάτωσης του νευρωνικού δικτύου του εγκεφάλου που διευκολύνει την τροφοδοσία και οξυγόνωση του
2. η αύξηση της παραγωγής σεροτονίνης και ντοπαμίνης που προκαλούν ευφορία
3. η αύξηση της απελευθέρωσης ενδορφινών που σχετίζονται με την ευεξία και ευφορία.
4. η αύξηση της συγκέντρωσης του νευροτροφικού παράγοντα του εγκεφάλου (BDNF) που ενισχύει την ανάπτυξη και την επικοινωνία των νευρώνων.
Για τους λόγους αυτούς προτρέψτε τα παιδιά σας να γυμνάζονται. Όσο πιο απαιτητική η ανάγκη για απόδοση, τόσο μεγαλύτερη η προτροπή γιατί “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”